søndag 26. september 2010

Sommerdvalen over!?!

Jada, det her gikk vel som jeg fryktet..har liksom ikke hatt tid til å blogge på et halvt år, eller det har ihvertfall ikke blitt prioritert. Men, nå kryper gradestokken nedover, det blir mørkere kvelder og man får liksom mer tid til å gjøre slike "inne-ting". Sist gang jeg blogget hadde snøen atter en gang kommet tilbake da vi lengtet så mot våren. Og nå er det blitt tida for at det vel ikke er lenge før snøen gjør sin første lille visitt igjen, selv om jeg håper på en lang, fin høst. Det er jo spådd noen herlige høstdager fremover nå, noe jeg ser veldig frem til. Hver årstid har sin sjarm, og det er alltid like koselig da høsten kommer.

For å oppsummere litt legger jeg ut noen glimt fra det siste halve året. I vår strikket jeg to Lun Bris Sommerbabyteppe hvor oppskriften er hentet fra Pickles. Jeg hadde to venninner på fødestua samtidig i vår, det ble ei fin lita jente, og en fin og enda mindre gutt. Begge teppene er strikket på pinne nr 5 med Pickles Økologisk Bomull Tynn, jenteteppet er strikket i fargene sky, villrose og jord, mens til gutteteppet kjøpte jeg en "Kjekkas-kit", så der husker jeg ikke hva fargene heter.


Litt senere på våren var det tid for konfirmasjon til ene nevøen til han jeg bor med, og da ble det en enkel liten kort-eske med pengegave inni. Ellers har det blitt tre "kopptuer" i garnet Føn fra Gjestal.


Jeg har i sommer virkelig fått dilla på papir og puslerier igjen også, så det har blitt en del kort. Her er først et kort til et bryllup vi var i på sensommeren, og helgen etter var det en dobbel gutteungdomsbursdag som resulterte i ett kort og en mini "gavepose" laget av en spypose.


Det var noen små glimt fra min hobbysommer. Nå håper jeg på en fin høst, og at jeg ikke faller i bloggedvale igjen med en gang ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar