onsdag 30. desember 2009

Romjulskos

I midten av desember var jeg på min årlige førjulstur til Løiten Lys, jeg drar vel ikke alltid dit på grunn av lysene, men kanskje mest på grunn av bordpynt og "stæsj". Noe av det jeg fant i år var disse små søte juletrekulene i blank og matt sølvfarge. Jeg syns de gjorde seg fint som bordpynt da vi hadde rakfisklag før jul, da fargene for kvelden var hvitt og sølv.
Jeg har også hengt noen av de små juletrekulene, sammen med noen andre kuler, i en oppsats med trollhassel - her også med fargene hvitt og sølv. Jeg er egentlig veldig glad i jula og å pynte til jul, men i år ble det ikke helt slik. Jeg jobbet mange netter i strekk rett før jul, så jeg orket ikke bruke tid og energi på å pynte sånn som jeg pleier. Det er selvfølgelig litt rødt og noen nisser her og der, men det går i år mer i engler, glass, sølv og hvitt.
Dette er et såkalt Baktusskjerf som jeg strikket til meg selv før jul, det er strikket på pinnenr 4 i Debbie Bliss Rialto Dk 100% Extrafine Merino wool - herlig mykt og varmt! Jeg kunne tenkt meg å gjort litt mer ut av skjerfet, men siden dette er av garnet jeg kjøpte i Skottland tidligere i høst så ble det som det ble, da jeg brukte akkurat de 3 nøstene jeg hadde til selve skjerfet.
Rett før jul fikk jeg også sydd en fleecekjole til ei som jobber for søstra mi, den var i koksgrå med lilla detaljer. Men i litt hui og hast og nattevakt og greier så glemte jeg rett og slett å ta bilde av den før jeg leverte den fra meg, men jeg syns det ble fin da. Har lyst til å sy meg flere selv også, bare jeg får tid og stunder. Det har også blitt et Just Enough Ruffles skjerf til slik på tampen før jul, denne gang strikket på pinnenr 5 i Debbie Bliss Cashmerino aran, en blanding av merinoull, microfiber og cashmere - dette er også deilig mykt og varmt.
Med bitende 25 kalde ute er det deilig med romjul og innekos med fyr på peisen, god musikk, pledd og håndarbeid. Jeg har i år til en forandring hatt fri fra 1.juledag og hele romjula og det har vært deilig! Det har blitt mye kos og god mat med familie og gode venner - samt håndarbeid i jula. I kveld skal jeg på cafè med noen venninner før det er tilbake på jobb igjen i morgen kveld.
Ha en fortsatt god jul, og et riktig godt nyttår!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar