søndag 11. oktober 2009

Strikkedilla!

Jeg har siste året strikket en del sokker og votter, men det var først på sensommeren i år at jeg virkelig fikk strikkedilla. Det har blitt mye garn og mange sene strikkekvelder i høst. Jeg har fått strikket min første genser også, det ble en gråtassgenser i fine, knalle guttefarger (syns ikke de kommer helt riktig frem på bildet, men ;o) ) fra Dalegarn. Jeg har strikket modell 21504 i Falk i str 2 år på pinne 2,5 og 3. Genseren er tenkt som ei bursdags-/julegave til ei venninnes sønn! :)


Det har også blitt en ullbukse i høst, denne fikk jeg tips om på Lenes Hobbyblogg. Jeg syns fargene var så fine sammen, så jeg måtte bare strikke en slik en jeg også. Jeg har nok brukt litt andre farger, men ble fornøyd. Bukseoppskrifta er også fra Dalegarn's Gråtasshefte, men jeg har lagd litt annen benavslutning. Den er strikket på pinne 2,5 og 3 i Daletta fra Dalegarn.

Det er ikke mye fristende å være ute i dag med 0 grader, regn og sludd, men jeg må ut å gå meg en tur nå, før resten av dagen skal brukes inne under et pledd med strikketøy og tekoppen innen rekkevidde! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar